سرخط خبرها

آغاز عملیات خارج کردن مهمات نیروهای امریکایی از سوریه

منابع آگاه خبر داده اند که خروج مهمات نظامی نیروهای امریکایی از سوریه آغاز شده و این به معنای نزدیک بودن خروج این نیروها خواهد بود.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا با اعلام آغاز عقب نشینی نیروهای امریکایی از سوریه و پس از آن اعلام اینکه این عقب نشینی فقط خارج کردن مهمات بود و سربازی از سوریه خارج نشده است بر ابهامات تصمیم رئیس جمهور امریکا درباره خروج نیروهای نظامی اش از سوریه افزود.

به گزارش رویترز، کولونل «شان رایان» گفت که «این ائتلاف خروج حساب شده نیروها از سوریه» را آغاز کرده و با در نظر گرفتن مسائل امنیتی هیچ جدول زمانی یا پایگاه ها یا تحرکات محدود نیروها اعلام نخواهد شد.

پس از پخش خبر آغاز خروج این نیروها، پنتاگون با صدور بیانیه تأکید کرد که هنوز سربازان امریکایی جا به جا نشده اند و جنگ با داعش ادامه دارد و تلاش گروه هایی که امریکا از آنها حمایت می کند برای نابود کردن کامل داعش به پایان نرسیده است.

«شن روبرتسون» سخنگوی پنتاگون، تأکید کرد که هیچ خروج نیروهای نظامی از سوریه تا کنون اتفاق نیفتاده است.

مقامات آگاه که نخواسته نامشان فاش شود خبر داده اند که هم اکنون روند خارج کردن مهمات نظامی از سوریه آغاز شده و این نشان می دهد که با وجود اظهارات متناقض مقامات امریکایی، عملیات عقب نشینی در زمانی نه چندان طولانی انجام خواهد شد.

روبرتسون در بیانیه خود افزود که خروج از سوریه تابع شرایط میدانی و تفاهمات امریکا با متحدان و شرکایش در منطقه است و نه زمان بندی های بی ضابطه.

ساکنان مناطقی در مرزهای عراق و سوریه که معمولا نیروهای امریکایی از آنها تردد می کنند تأکید کرده اند که روز جمعه هیچ گونه تردد نامعمول نیروهای امریکایی در این منطقه را شاهد نبوده اند.

 

 

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا