سیاسی

نایب رئیس مجلس عراق: بعید نیست که مشکل وزارتخانه های بی وزیر تا پایان دولت «عبدالمهدی» بماند

«بشیر الحداد» تأکید کرد که مخالفت ائتلاف «اصلاح و سازندگی» با الفیاض به علت ناسازگاری انتخاب او با معیارهای توافقی برای وزراست.

میدل ایست نیوز: «بشیر الحداد»، نایب رئیس دوم مجلس عراق، احتمال داد که وزارتخانه های دفاع و کشور عراق تا پایان دولت «عادل عبدالمهدی» بدون وزیر بماند و با سرپرست اداره شود.

الحداد که با «الفرات نیوز» مصاحبه می کرد گفت که به نظر نمی آید راه حلی کوتاه مدت برای این دو منصب درکار باشد و افزود که خودداری از پذیرفتن نامزدهای دیگر و پافشاری بر یک نظر باعث می شود که فیصله یافتن این موضوع طولانی شود و هیچ راهی برای حل مسئله جز توافق سیاسی وجود ندارد.

او افزود: «ائتلاف اصلاح و سازندگی می خواهد نامزد البناء برای وزارت کشور تغییر پیدا کند و علت مخالفت نه شخص فالح الفیاض که ناهماهنگی انتخاب او با معیارهایی است که گروه های سیاسی برای وزرا در نظر گرفته وبر آن توافق کرده  بودند».

الحداد که از سران حزب دموکرات کردستان است گفت که این حزب از هر نامزدی که عبدالمهدی در نظر بگیرد حمایت می کند حتی اگر این نامزد فالح الفیاض باشد.

او جدی ترین چالش های پیش روی عبدالمهدی را ناقص ماندن کابینه و تروریسم و بحران های مالی و سیاسی و کاهش قیمت نفت و موضوع خدمات و تحریم های امریکا علیه ایران دانست.

 

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا