اقتصادیسرخط خبرها

قصه وام 5 میلیارد دلاری عراق

«هوشیار عبدالله»، عضو کمیسیون امور مالی پارلمان عراق اعلام کرد که حجم وام این کشور به پنج ملیارد دلار رسیده است.

میدل ایست نیوز:«هوشیار عبدالله»، عضو کمیسیون امور مالی پارلمان عراق اعلام کرد که حجم وام این کشور به پنج ملیارد دلار رسیده است.

به گزارش شبکه الفرات، هوشیار عبدالله تصریح کرد: از مهم ترین اموری که کمیسیون امور مالی در بودجه سال 2019 میلادی بر سر آن به توافق رسیده است،

مساله متوقف ساختن استقراض خارجی و جلوگیری از فرو رفتن عراق در باتلاق بدهی های خارجی طولانی و کوتاه مدت است.

وی افزود: کمیسیون امور مالی معتقد است که تداوم استقراض خارجی در سال 2019 میلادی اشتباه بزرگی است که تاوان آن را نسل های آینده خواهند پرداخت و در حالی که عراق ذخایر ارزی خوبی دارد و هیچ توجیهی برای استقراض مبلغی در حدود 5 میلیارد دلار وجود ندارد.

این عضو کمیسیون امور مالی در ادامه گفت: ساز و کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توان به جای استقراض خارجی از آن استفاده کرد مانند سپرده گذاری مدت دار و فعال سازی بانک های دولتی از طریق افزایش میزان سود مبالغ سپرده شده توسط افراد و شرکت ها، تلاش برای افزایش تولید داخلی و محدود ساختن واردات کالاهایی که می توان آن را در داخل تولید کرد و همچنین دیگر راه حل هایی که در کشورهای مشابه عراق پیگری می شود.

هوشیار عبدالله در پایان اظهار داشت: استقراض کوتاه و یا بلند مدت سود بالایی دارد وقرض هایی که در سال های گذشته اخذ شده اشتباه فاحشی بوده است و متوقف ساختن استقراض خارجی در سال 2019 میلادی گامی ملی است که نیازمند حمایت و تایید پارلمان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا