سرخط خبرها

محورهای اصلی مذاکرات «ظریف» با مقامات عراقی

منابع آگاه خبر داده اند لغو روادید میان شهروندان دو کشور از محورهای اصلی مذاکرات دو طرف خواهد بود.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «الفرات نیوز» به نقل از منابع آگاه ایرانی از محورهای مذاکرات «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، با مقامات عراقی در سفر وی به عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، این سفر که امروز (یکشنبه) انجام خواهد شد در راستای رویارویی با برنامه امریکا برای به انزوا کشیدن ایران در منطقه و تأکید بر استحکام روابط تهران ـ بغداد صورت می گیرد.

این منابع به «الفرات نیوز» گفته اند که چهار محور اصلی مذاکرات ظریف در بغداد شامل مبادلات مالی دو کشور و توافق بر سازوکارهای این مبادلات، لغو روادید برای شهروندان دو کشور، بررسی سازوکار تکمیل خط آهن شلمچه ـ بصره، و همکاری در بخش نفت خواهد شد.

همچنین منابعی مطلع خبر دادند که این سفر قرار بود روز دوشنبه انجام شود اما یک روز جلو افتاد و قرار است تا پایان هفته طول بکشد.

پیش از این بهرام قاسمی از سفر روز یکشنبه محمد جواد ظریف در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به عراق خبر داده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مدیران ارشد دهها شرکت کارآفرین دولتی و خصوصی وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی خواهند کرد.

قاسمی دیدار با مقامات بلند پایه عراقی، شرکت در همایش تجاری مشترک تجار دو کشور در چند شهر عراق بویژه کربلا و سلیمانیه را از جمله برنامه های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر مهم منطقه ای برشمرد.

 

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا