سیاسی

دعوت از لبنان برای شرکت در کنفرانس وزارت خارجه امریکا در لهستان

منابع آگاه خبر داده اند که معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در دیدار با مقامات لبنانی از آنان برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «الحیات» به نقل از منابع مطلع خبر داد که «دیوید هل» معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفری به لبنان از مقامات این کشور برای شرکت در کنفرانسی بین المللی که قرار است به دعوت وزارت امور خارجه امریکا در 13-14 فوریه در لهستان برگزار شود دعوت کرده است.

بر اساس این گزارش، هل در دیدار با مقامات لبنانی تأکید کرده که امریکا اقدامات «حزب الله» در لبنان و مرزهای اسرائیل را بخشی از «فعالیت های بر هم زننده ثبات در لبنان و منطقه» می داند.

این گزارش افزوده که هل از دو روز پیش در بیروت به سر می برد و دیدارهای با مقامات لبنانی امروز نیز ادامه خواهد یافت و وی از «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان، و «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه لبنان برای شرکت در این کنفرانس ورشو دعوت خواهد کرد.

چندی پیش وزارت امور خارجه  امریکا اعلام کرد که به دعوت این وزارتخانه کنفرانسی در ورشو پایتخت لهستان برپا خواهد شد که هدف آن بررسی «ثبات خاورمیانه و صلح، آزادی و امنیت در منطقه» با تمرکز بر سیاست‌های منطقه‌ای ایران است.

این منابع به «الحیات» گفته اند که احتمالا مقامات لبنانی از حضور در این کنفرانس عذر بخواهند به خصوص که این کنفرانس قرار است در سطح وزرای خارجه برگزار شود و «جبران باسیل» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان از هر موضع گیری ضد ایرانی در نشست های بین المللی سر باززده است.

بر اساس این گزارش دیوید هل روز گذشته با «جوزف عون» رئیس ستاد ارتش لبنان و «عباس ابراهیم» مدیر سازمان امنیت لبنان و پیش از آن با «ولید جنبلاط» از رهبران سیاسی لبنان دیدار کرده است.

 

منبع
الحیات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا