سیاسی

هشدار امریکا به عراق در خصوص تصویب قانون اخراج نظامیان خارجی از این کشور

به گزارش روزنامه العرب، وزیر امور خارجه امریکا رسما به عراق اعلام کرده است که هر گونه اقدام پارلمان این کشور در تصویب قانون اخراج نظامیان خارجی از عراق، روابط واشنگتن- بغداد را دچار صدمه ای جدی می کند.

میدل ایست نیوز: به گزارش روزنامه العرب، ایالات متحده امریکا رسما به عراق اعلام کرده است که هر گونه اقدام پارلمان این کشور در تصویب قانون اخراج نظامیان خارجی از عراق، روابط واشنگتن- بغداد را دچار صدمه ای جدی می کند.

این روزنامه به نقل از سیاستمدار معروف عراقی نوشت: پیام فوق توسط«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در سفر هفته گذشته خود به عراق به اطلاع مقامات عراقی رسانیده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این موضع امریکا در واکنش به تلاش های احزاب سیاسی همسو با ایران برای تصویب قانونی به منظور اخراج نیروهای خارجی از جمله امریکا مطرح شده است.

به گفته برخی نمایندگان پارلمان عراق، «عدنان فیحان»، رئیس فراکسیون عصائب اهل حق عراق، رهبری گفت‌وگوها با سایر احزاب سیاسی برای متقاعد ساختن آنها به منظور تصویب قانون اخراج نیروهای خارجی را برعهده دارد.

پارلمان عراق از مدت ها پیش در پی تدوین پیش نویس قانونی برای اخراج نظامیان خارجی موجود در این کشور است اما تا کنون این قانون در پارلمان این کشور مطرح نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا