سرخط خبرها

نماینده ائتلاف اصلاح: عبدالمهدی درباره درخواست امریکا برای انحلال گروه های مقاومت موضع بگیرد

«علی الشیخ»، نماینده پارلمان عراق و از رهبران ائتلاف اصلاح و سازندگی از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور خواست در قبال درخواست امریکا برای منحل کردن گروه های مقاومت و حشد الشعبی موضع خود را اعلام کند.

میدل ایست نیوز:«علی الشیخ»، نماینده پارلمان عراق و از رهبران ائتلاف اصلاح و سازندگی امروز سه شنبه از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور خواست در قبال درخواست امریکا برای منحل کردن گروه های مقاومت و حشد الشعبی موضع خود را اعلام کند.

الشیخ در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد که در سایه حرف و حدیث هایی درباره تحرکات نظامیان امریکایی و افرایش درخواست های این کشور علیه گروه های مقاومت عراقی، نخست وزیر باید در در قبال این هیاهوی شکل گرفته، موضع گیری کند.

این نماینده ائتلاف اصلاح و سازندگی از دولت خواست که از حاکمیت عراق صیانت کرده و به کشورهای دیگر اجازه ندهد که به اعتبار کشور و ملت عراق تعدی کنند. وی همچنین از نخست وزیر خواست تا در قبال کسانی که در امور داخلی عراقی مداخله می کنند، پاسخی روشن و ملی دهد.

روزنامه العرب پیشتر طی گزارشی اعلام کرد که واشنگتن با ارائه فهرست 67 گروه مقاومت اسلامی و حشد الشعبی از نخست وزیر عراق خواسته بود که این گروه ها را منحل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا