سیاسی

«العربیه» مدعی شد: لیست 67 یگان حشد الشعبی که امریکا خواستار خلع سلاح آنهاست

العربیه مدعی شد که وزیر امور خارجه در دیدار با نخست وزیر عراق خواستار توقف فعالیت این گروه های وابسته به حشد الشعبی است.

میدل ایست نیوز: شبکه «العربیه» به نقل از «منابع آگاه» خبر داد که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه امریکا در سفر خود به عراق سیاهه ای از یگان های نظامی وابسته به حشد الشعبی را به مقامات عراقی داده و خواستار توقف فعالیت آنها و خلع سلاحشان شده است.

پمپئو در 9 ژانویه به بغداد رفت و با مقامات عراقی دیدار و گفت وگو کرد. وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه ای رسمی تأکید کرد که هدف از این سفر اطمینان بخشی به عراق درباره تعهدات امریکا به حمایت از استقلال و حاکمیت ارضی عراق و ادامه جنگ با داعش و همکاری با نیروهای امنیتی عراق بوده است.

«العربیه» در گزارش خود مدعی است که این منابع نام این گروه ها را نیز که شامل 67 گروه می شود منتشر کرده است که از شاخص ترین آنها سازمان بدر به رهبری هادی العامری، حزب الله عراق، گردان ابوالفضل العباس (وابسته به آستان حضرت ابوالفضل)، عصائب اهل حق، سرایا سلام (وابسته به جریان صدر)، جنبش نجباء، سرایا الجهاد (وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق)، جیش المختار را می توان نام آورد.

این گزارش افزوده که عبدالمهدی پس از دریافت این درخواست گفته که برای پاسخ گفتن به این درخواست به زمان نیاز دارد.

منبع
العربیة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا