سرخط خبرها

نخست وزیر عراق: موضوع نیروهای حشد الشعبی موضوعی صد در صد عراقی است

نخست وزیر عراق تأکید کرد که افزایش شمار نیروهای خارجی در عراق صحت ندارد.

میدل ایست نیوز: عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود درباره مهلت خواستن از امریکا برای انحلال نیروهای حشد الشعبی واکنش نشان داد.

او روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که «صحبت درباره مهلت خواستن برای انحلال نیروهای حشد الشعبی صحت ندارد و این یک موضوع کاملا عراقی است» و افزود که «افزایش شمار نیروهای خارجی در عراق هم صحت ندارد».

نخست وزیر عراق تأکید کرد که عراق تنها کشوری است که بدون هیچ خط قرمزی می تواند با همه کشورها تماس داشته باشد و افزود که توجه کشورها به عراق رو به افزایش است و فضای تعامل با کشورهای دور و نزدیک تغییر یافته است.

او همچنین خبر داد که هیئت دولت عراق گزارش های دیوان حسابرسی مالی را از حالت محرمانه خارج کرده و اینگونه همه از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس زیر نظر و حسابرسی هستند.

عبدالمهدی همچنین از مشارکت عراق در کنفرانس اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت خبر داد.

نخست وزیر عراق همچنین گفت که قرار است تا 6 ماه آینده 6 بیمارستان 400 تختخوابی در استان های گوناگون عراق به بهره برداری برسد.

هیئت دولت عراق نیز در جلسه روز سه شنبه خود تصویب کرد که 6 بیمارستان در استان های بصره و ذی قار و میسان و کربلا و نجف اشرف و بابل با پیمانکاری دو شرکت ترکیه ای و آلمانی ساخته شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا