سرخط خبرها

هشدار ائتلاف بنا به درخواست امریکا برای انحلال حشد الشعبی

ائتلاف بنا اعلام کرد که در مقابل اقدام دولت عراق در تن دادن به خواسته رئیس جمهور امریکا در منحل کردن حشدالشعبی یا خدشه وارد کردن به اعتبار گروه های مقاومت خواهد ایستاد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بنا تاکید کرد که سفر «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا به عراق حامل پیام هایی برای محدودسازی تجهیز گروه های مقاومت اسلامی و حشدالشعبی و منحل کردن آنها بوده است. این ائتلاف همچنین اعلام کرد که در مقابل اقدام دولت عراق در تن دادن به خواسته رئیس جمهوری امریکا در منحل کردن حشدالشعبی یا خدشه وارد کردن به اعتبار گروه های مقاومت خواهد ایستاد.

«حامد الموسوی»، عضو ائتلاف بنا در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد که واشنگتن با استفاده از برخی گروه های سیاسی شکست خورده می کوشد میان دولت جدید و گروه های حشد الشعبی بحران تراشی بکند و هدف وی ایجاد هرج و مرج سیاسی برای باقی ماندن نظامیان امریکایی در کشور است.

الموسوی با بیان اینکه واشنگتن علنا هر از چند گاهی حشدالشعبی و گروه های مقاومت اسلامی را هدف قرار می دهد، افزود: درخواست ترامپ برای انحلال حشد الشعبی و عدم تجهیز گروه های مقاومت همه در راستای تلاش های وی برای اختلاف آفرینی میان این گروه ها و دولت فدرال است.

وی گفت: طرف امریکایی با حضور نظامی و پرسه زدن در بغداد و دیگر استان های غربی می خواهد حشد الشعبی را تحریک به انجام عملی کند، همچنین با جنگ رسانه ای که به راه انداخته اند در نظر دارند گروه های مقاومت را به درگیری میان خود بکشانند.

الموسوی در ادامه گفت: این تلاش ها نشان دهنده شکست سیاست های امریکا در عراق و تلاش برای تحمیل حضور نظامی خود در این کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه گروه های سیاسی حامی خط مقاومت در مقابل توطئه امریکا و دیگر کشورها برای خدشه وارد ساختن به اقتدار حشد الشعبی خواهند ایستاد، افزود: ائتلاف بنا مخالف تن دادن دولت عراق به فشارهای امریکا برای انحلال حشد الشعبی و یا عدم تجهیز آن است زیرا حشد نیرویی مردمی و قانونی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا