سیاسی

اسرائیل در پی مبادله اسرا با حماس تا پیش از انتخابات

منابعی در حماس خبر داده اند که تماس های اسرائیل ازطریق مصر و یک کشور اروپایی برقرار شده است.

میدل ایست نیوز: منابعی درون جنبش «حماس» از تلاش های نامستقیم اسرائیل برای تبادل اسرا تا پیش از انتخابات آینده اسرائیل و با هدف مانوری تبلیغاتی برای «بنیامین نتانیاهو» خبر دادند.

این منابع به «العربی الجدید» گفته اند که اخیرا یک کشور اروپایی و نیز قاهره تماس هایی را با حماس برای آغاز مذاکره درباره اسرای اسرائیلی در غزه آغاز کرده اند و افزوده اند که علت این تمایل کاملاً برای حماس آشکار است.

این منابع گفته اند که نتانیاهو مدت به مدت برای جلب افکار عمومی دست به مانورهایی می زند اما این بار به نظر می آید که می خواهند این معامله تا پیش از انتخابات پیش رو پا بگیرد «به خصوص که نظرسنجی ها نشان می دهد که اقبال نتانیاهو رو به کاهش گذاشته است».

به گفته این منابع، «نیکولای ملادینوف»، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه پیش تر باب مذاکره در این باره را با سران حماس گشوده است و نیروهای قسام خواسته های خود را کاملا شفاف بیان کرده اند و گفته اند که بدون تحقق این خواسته ها معامله ای در کار نخواهد بود.

گردان های قسام در آوریل 2016 خبر دادند که چهار اسیر اسرائیلی را در اختیار دارند و هیچ توضیحی درباره سرنوشت این افراد ارائه ندادند.

انتخابات زودهنگام در اسرائیل قرار است در آوریل سال جاری میلادی برگزار شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا