سرخط خبرها

احتمال سفر هیئی از حزب دمکرات کردستان برای دیدار با برهم صالح

منبعی سیاسی از جزئیات ابتکار عمل دو حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی برای حل و فصل مشکل توزیع مناصب دولتی در اقلیم کردستان پرده برداشت.

میدل ایست نیوز: منبعی سیاسی امروز دوشنبه از جزئیات ابتکار عمل دو حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی برای حل و فصل مشکل توزیع مناصب دولتی در اقلیم کردستان پرده برداشت.

این منبع سیاسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغدادالیوم تصریح کرد که کمیته ای فرعی توسط حزب دمکرات و اتحادیه میهنی تشکیل شده و هدف از آن تعیین تکلیف مسائل اختلافی و اتفاق نظر بر سر آن است.

منبع مذکور گفت: کمیته مذکور از نور روز شاویس، هوشیار زیباری، محمود محمد از حزب دموکرات کردستان و ارسلان بایز، عماد احمد و آسو مامند از اتحادیه میهنی تشکیل می شود.

وی افزود: مسئولیت این کمیته بر تعیین تکلیف توزیع مناصب دولتی در اقلیم کردستان، پرونده کرکوک، یکپارچه سازی موضع کُردها در بغداد و پایان دادن به اختلافات گذشته که پس از انتخاب برهم صالح به منصب ریاست جمهوری روی داد، تمرکز دارد.

این منبع سیاسی که نخواست نامش فاش شود، گفت: همگرایی میان این دو حزب منجر به سفر هیئتی از حزب دمکرات برای دیدار با رئیس جمهور خواهد شد که از زمان انتخاب برهم صالح به این سِمت هیچ گونه دیداری میان وی و حزب دمکرات روی نداده است، همچنین توافق میان این دو حزب دربردارنده عادی سازی اوضاع در کرکوک و توزیع مناصب دولتی در کردستان نیز می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا