دیدگاهسیاسی

وفیق السامرائی: اسرائیل در صدد حمله به حشد الشعبی نیست

«وفیق السامرائی»، تحلیلگر نظامی عراقی با اعلام اینکه حمله اسرائیل به اهداف حشدالشعبی غیر ممکن است، افزود: ایران هیچ پایگاه و یا انبار نظامی در عراق ندارد.

میدل ایست نیوز: «وفیق السامرائی»، کارشناس نظامی عراقی در مقاله خود به اخبار دال بر قصد اسرائیل برای ضربه به اهداف حشد الشعبی در عراق واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، وی در مقاله خود نوشت: «شب گذشته شاهد حملات هوایی و موشکی سنگین تل آویو از حریم هوایی لبنان، اسرائیل و منطقه جولان علیه مواضعی نزدیک شهر دمشق بودیم که اسرائیل آن را انبار موشک، تاسیسات و یا مقر وابسته به نیروی قدس ایران توصیف کرده است. تل آویو در سال گذشته چیزی در حدود 2هزار موشک به اهداف مذکور پرتاب کرده است.»

وی افزود: اتفاقات روی داده با هماهنگی امریکا و اسرائیل رخ داده است و تل آویو پس از شکست نظامی و سیاسی امریکا در سوریه و عراق در دستیابی به اهداف خود، به تجاوزگری خود ادامه می دهد چرا که وضعیت سوریه ویژگی ها و تاثیرات جغرافیایی مستقیمی بر اسرائیل دارد و این وضعیت با اوضاع عراق به طوری ریشه ای متفاوت است.

السامرائی در ادامه گفت: شکست امریکا در ایجاد انسجام در شرق منطقه الفرات، تقابل منافع امریکا و ترکیه، و سنگین بودن کفه به سود سوریه در درگیری های این کشور و شانه خالی کردن واشنگتن در تعهدات نظامی خود، همه عواملی هستند که اسرائیل را به افزایش تنش سوق می دهد.

کارشناس نظامی عراقی اظهار داشت که همه حرف و حدیث ها در خصوص حمله هوایی اسرائیل به حشد الشعبی و نیز وجود پایگاه نظامی نیروی قدس ایران در عراق تنها سخنان پوچ و دروغ است و ایران هیچ گونه مقر،انبار و پایگاه های نظامی در عراق ندارد.

وی گفت: اسرائیل از هرگونه افزایش تنش با عراق اجتناب می کند، بلکه سعی می کند به هر طریقی شده خود را به این کشور نزدیک کند اما این امر بسیار دشوار است. السامرائی در عین حال تصریح کرد:« طبق اخبار به بیرون درز کرده، امریکا خواستار منحل کردن 67 یگان حشد الشعبی است و بغداد این درخواست را تکذیب کرده است، اما باید گفت که این امر، تمایلی است که بر کسی پوشیده نیست چرا که با وجود این حجم گسترده از گروه های مسلح و تشکیلات رسمی آن در چارچوب حشد الشعبی شاهد درگیری داخلی در عراق و همچنین در برابر حاکمیت یکپارچه این کشور هستیم.

السامرائی در ادامه افزود: «حمله اسرائیل به عراق غیر ممکن است و اگر چنین اتفاقی هم بیفتد، بسیار محدود و نمایشی خواهد بود و هیچ تاثیری برجای نخواهد گذاشت، همانطور که حملات اسرائیل به سوریه به اهداف مورد نظر خود دست پیدا نخواهد کرد.»

وی در پایان تاکید کرد:«عراق بسیار قوی تر از آن است که برخی گمان می کنند و جای هیچ گونه نگرانی و ترسی نیست و جنگ گسترده ای به وقوع نخواهد پیوست.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا