سرخط خبرها

دیدبان حقوق بشر سوریه: کشته شدن 12 نیروی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 21 تن از جمله 12 تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران در بمباران اخیر اسرائیل در داخل خاک سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: دیدبان حقوق بشر سوریه امروز سه شنبه از کشته شدن 21 تن در بمباران اخیر اسرائیل در داخل خاک سوریه خبر داد.

به گزارش روزنامه فرا منطقه ای القدس العربی، دیدبان حقوق بشر طی بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد که حملات اسرائیل در یکشنبه و دوشنبه شب گذشته، منجر به کشته شدن 6 تن از نیروهای دولت سوریه و افراد مسلح وابسته به آن شد همچنین طی این حملات 15 تن از افراد غیر سوری از جمله دست کم 12 تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران کشته شدند.

بر اساس بیانیه مذکور، علت افزایش شمار تلفات انسانی و ویرانی گسترده این حملات آن است که طی سه نوبت متوالی توسط جنگنده های اسرائیلی انجام گرفت و منجر به ویرانی مواضع و انبارهای سلاح متعلق به نیروهای ایرانی و حزب الله در مناطق جمرایا، اطراف فرودگاه بینالمللی دمشق، منطقه الکسوه و اطراف فرودگاه الثعله شد همچنین در جریان این حملات، مراکز پدافند هوایی سوریه مورد هدف قرار گرفت، این در حالی است که سامانه پدافند هوایی سوریه موفق به ساقط کردن چندین موشک اسرائیلی پیش از اصابت به هدف شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا