سیاسی

عبدالمهدی آماده ادامه دادن سرپرستی وزارتخانه های دفاع و کشور

منابع آگاه گفته اند که عبدالمهدی دست به تعدیلات گسترده در عالی ترین مراتب این دو وزارتخانه زده است.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه خبر داده اند که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دست به تعدیلات گسترده در عالی ترین مراتب وزارتخانه های دفاع و کشور زده و افسران بلندپایه ای را در این دو وزارتخانه منصوب کرده است.

به گفته این منابع، این تغییرات در حدی است که بعید نیست نخست وزیر مدت سرپرستی خود بر این دو وزارتخانه را تا مدت بیشتری تمدید کند.

با پافشاری ائتلاف «اصلاح و سازندگی» بر خودداری از رأی اعتماد به «فالح الفیاض»، نامزد ائتلاف «بناء» برای وزارت کشور، و خارج کردن جلسه مجلس از حد نصاب قانونی برای چهار بار، و از سوی دیگر پافشاری ائتلاف بناء نامزد کردن الفیاض، به نظر می آید که این موضوع به گرهی برای تکمیل کابینه تبدیل شده است.

منابعی نزدیک به «مقتدی صدر» به «العرب» گفته اند که او به عادل عبدالمهدی پیغام داده که مشکلی با اداره این دو وزارتخانه با سرپرست ندارد و به هیچ وجه حاضر نیست الفیاض را برای وزارت کشور بپذرد.

ناظران بر آن اند که عبدالمهدی ترجیح می دهد خود را درگیر اختلافات تشکل های سیاسی بر سر سهمیه بندی وزارتخانه ها نکند. او خود پیشتر اعلام کرده بود که اگر به وی آزادی عمل داده شود نامزدهای دیگری را برای این دو وزارتخانه در نظر دارد.

دوشنبه شب نامه ای از نخست وزیر عراق خطاب به پارلمان این کشور منتشر شد که در آن نامزدهای وزارتخانه های آموزش و دادگستری را معرفی کرده و تأکید کرده که انتخاب نامزد برای وزارتخانه های کشور و دفاع را در مدت کوتاهی معرفی خواهد کرد.

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا