سرخط خبرها

امیر قطر هفته آینده به شرق آسیا سفر می کند

منابع سیاسی اعلام کردند که «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در اوایل هفته آتی، به کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: منابع سیاسی اعلام کردند که «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در اوایل هفته آتی، تور سفرهای آسیایی خود را که شامل کره جنوبی، ژاپن و چین است، آغاز می کند.

به گزارش روزنامه العربی الجدید، امیر قطر قرار است روز یکشنبه تور آسیایی خود را با سفر به کره جنوبی آغاز کند و در ادامه با سفر به ژاپن و در نهایت به چین به تور خود پایان دهد.

به نقل از «چان لی»، سفیر چین در قطر، سفر تمیم بن حمد به این کشور دو روز به طول خواهد انجامید و در روزهای 30 و 31 ماه ژانویه انجام خواهد شد.

پیش بینی می شود طی سفر امیر قطر به این سه کشور شرق آسیا، چندین توافق نامه و یادداشت تفاهم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی به امضا برسد، در این سفر هیئتی عالی رتبه در کنار تُجار قطری، امیر این کشور را همراهی خواهند کرد.

قطر با سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین دارای روابط اقتصادی و سیاسی مستحکمی است، به طوری که این کشور سالانه 11.5 تن گاز طبیعی به کره جنوبی صادر می کند که معادل یک سوم گاز طبیعی مورد مصرف سئول و نیز بزرگترین مقصد صادراتی قطر محسوب می شود، این در حالی است که میزان مبادلات تجاری دو کشور در سال 2017 میلادی به 11.7 میلیارد دلار رسیده بود که از این مقدار 11.2 میلیارد دلار متعلق به صادرات قطر و 436 میلیون دلار مربوط به صادرات کره جنوبی بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا