سرخط خبرها

مخالفت تونس و الجزایر با عبور هواپیمای حامل «نتانیاهو» به مراکش

منابع آگاه خبر داده اند که مقامات تونس و الجزایر فشارهای چند کشور برای صدور مجوز در این باره را رد کرده اند.

میدل ایست نیوز: مطبوعات تونسی خبر داده اند که مقامات تونس و الجزایر اجازه عبور هواپیمایی که حامل «بینامین نتانیاهو» خواهد بود از آسمان تونس و الجزایر را نداده اند.

پایگاه تونسی «انباء تونس» به نقل از «منابع بسیار موثق» الجزایری خبر داده که مقامات فرانسوی و امریکایی و اسپانیایی و عربستانی و اماراتی فشارهای شدیدی بر مقامات تونس و الجزایر وارد آورده اند تا برای عبور هواپیمای حامل نتانیاهو که به مقصد مراکش انجام خواهد شد مجوز لازم را صادر کنند اما این فشارها به نتیجه نرسیده است.

به گفته این منابع نتانیاهو قرار بوده در پایان ماه جاری میلادی به مراکش برود اما مقامات مراکش خواستار تعویق این سفر به زمانی دیگر شده اند.

این منابع افزوده اند که در 15 ژانویه هیئتی امنیتی از اسرائیل برای بررسی وضعیت امنیتی فرودگاهی در جنوب اسپانیا به این کشور سفر کرده است.

پیش از این منابع غیر رسمی از تماس گسترده میان اسرائیل و مقامات مراکش با وساطت امریکا خبر داده بودند و تأکید کرده بودند که مراکش مقصد سفر بعدی نتانیاهو به کشورهای عربی خواهد بود.

یک پایگاه فرانسوی زبان الجزایری نیز خبر داده بود که نتانیاهو پس از سفر پاپ فرانسیس به رباط که در ماه مارس انجام خواهد شد به مراکش سفر می کند و افزوده بود که نتانیاهو در این سفر حامل پیشنهاد امریکا به پادشاه مراکش برای حل نزاع برسر صحرای غربی خواهد بود.

منبع
انباء تونس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا