سرخط خبرها

نخست وزیر عراق: مرزهای عراق و سوریه را کاملا زیر نظر داریم

«عادل عبدالمهدی» تأکید کرد که عراق به زودی شاهد اجرای بزرگ ترین پروژه ساخت و تأمین مسکن برای شهروندان خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، از دیداری مهم با مقامات اردن برای تحقق بیشترین تعامل تجاری با این کشور خبر داد.

به گزارش الفرات نیوز، عبدالمهدی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که عراق در پی گسترش روابط اقتصادی خود با همه کشورهای همسایه است و افزود که دولت می کوشد که اقتصاد عراق را از اعتماد مطلق به درآمدهای نفتی آزاد کند.

او درباره بحث هایی که اخیرا درباره قراردادهای نفتی میان عراق و اردن و فروش نفت ارزان قیمت به اردن توضیح داد که اردن خواستار 10 هزار بشکه نفت عراق به قیمت دریای برنت بدون هزینه انتقال شده و در برابر گمرک کالاهای عراقی در بندر عقبه را کاهش داده است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که منطقه آزاد صنعتی میان اردن و عراق فرصت بزرگی برای صنایع عراقی و تقویت آنهاست و افزود که عراق به زودی شاهد اجرای بزرگ ترین پروژه ساخت و تأمین مسکن برای شهروندان خواهد بود.

او درباره وضعیت امنیتی عراق نیز تأکید کرد که همه تدابیر لازم در مرزهای عراق و سوریه برای جلوگیری از عبور تروریست ها از سوریه به خاک عراق اتخاذ شده و نیروهای نظامی سرتاسر مرز را در کنترل خود دارند و هیچ گونه تردد تروریست ها به خاک عراق انجام نمی شود.

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا