سرخط خبرها

محدودیت های تازه اقلیم کردستان برای حزب کارگر کردستان با هدف جلب رضایت ترکیه

منابع سیاسی کرد تأکید کرده اند که این اقدامات با هدف جلب رضایت ترکیه انجام شده است.

اقلیم کردستان عراق و احزاب کرد محدودیت های بیشتری بر تحرکات حزب کارگران کردستان، که از احزاب مخالف دولت ترکیه است، اعمال کرد.

یک منبع آگاه امنیتی تأکید کرد که تشکیلات وابسته به نیروهای امنیتی اقلیم کردستان در روزهای گذشته محدودیت های بیشتری برای عناصر حزب کارگران کردستان اعمال کرده است و افزود که این محدودیت شامل تحرکات عناصر حزب در مرزهای ترکیه و نیز پیرامون پادگاه های نظامی ای می شود که نیروهای ترکیه در آنها مستقرند.

این منبع همچنین خبر داد که طبق این محدودیت های جدید نظامیان حزب کارگران حق تردد در شهرهای اصلی اقلیم کردستان را ندارند و نیز برخی از دفاتر حزب در شهرهای کردستان بسته شده است.

«فرید اسسرد» از سران حزب اتحاد میهنی کردستان عراق تأکید کرد که این حزب اجازه تحرکات اعضای حزب کارگران در سلیمانیه را نخواهد داد.

منابع محلی کرد به نقل از اسسرد تأکید کرده اند که اتحادیه میهنی دستور بستن دفتر «تجمع آزادی» وابسته به حزب کارگران کردستان در سلیمانیه را صادر کرده و افزوده که علت این تصمیم نگرانی هایی است که این دفتر برای ترکیه ایجاد کرده است.

حمله هواداران حزب کارگر کردستان به محل استقرار نیروهای ترکیه در روستای شیلادزه در استان دهوک که باعث تیراندازی نیروهای ترکیه ای به تظاهرات کنندگان شد پرونده حضور عناصر حزب کارگر کردستان در اقلیم کردستان را بازگشود.

ترکیه حزب کارگر کردستان را حزبی تروریستی می داند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا