سیاسی

آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده سازمان ملل جواب ترامپ را داد

آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق بر مخالفت بغداد با تبدیل شدن این کشور به پایگاهی برای آسیب رساندن به کشوری دیگر تاکید کرد.

میدل ایست نیوز:«آیت الله سید علی سیستانی»، مرجعیت عالیقدر تشیع ظهر امروز در شهر نجف اشرف از «جینین هینیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق استقبال کرد.

ایشان ضمن استقبال از تلاش‌های سازمان ملل در کمک به مردم عراق برای پشت سر نهادن مشکلات پیش‌‌رو، برای وی در انجام مسئولیتش آرزوی توفیق کرد.

بر اساس اطلاعیه دفتر آیت الله سیستانی، ایشان در این دیدار خاطرنشان کردند که دولت عراق مسئولیت بزرگی پیش رو دارد و شایسته است نشانه‌های پیشرفت و موفقیت در اجرای برنامه‌ها به ویژه در پرونده مبارزه با فساد، بهبود خدمات عمومی و کاستن از درد و رنج شهروندان به خصوص استان بصره، در سریع ترین زمان ممکن نمایان شود.

آیت الله سیستانی تاکید کرد که اگر گروه‌های سیاسی رویکرد خود را در برخورد با مسائل کشور تغییر ندهند، فرصت واقعی برای حل بحران‌های کنونی وجود نخواهد نداشت.

ایشان افزودند:« ملت عراق بهای سنگینی برای بیرون راندن تروریسم داعشی از کشور متحمل شدند و در این راه شهدا، مجروحین و جانبازان بسیاری تقدیم کرده و شاهد ویرانی مناطق گسترده ای از کشور و هزینه های مالی هنگفت بودند. اکنون عراق نیاز مبرمی به بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ و بازگرداندن آوارگان به مناطق‌شان دارد. این موارد باید در فهرست اولویت‌های دولت عراق باشد زیرا این امر در کاهش خطر ظهور مجدد اندیشه‌های افراطی در این مناطق تاثیرگذار است همچنین نهادهای بین المللی و کشورهای جهان باید در سرعت تحقق آن به عراق یاری برسانند.»

مرجعیت عالی عراق بر اهمیت تعهد عملی همه مسئولین و شهروندان نسبت به صلح و آشتی ملی، انسجام اجتماعی و عدم تمایز قائل شدن میان شهروندان عراقی و رعایت حقوق اقلیت‌های دینی و قومی تاکید کرد.

آیت الله سیستانی بر لزوم انحصار سلاح در دست دولت، مقابله با رفتارهای خارج از قانون از جمله ترور، ربایش و محاکمه عاملین آن صرف نظر از وابستگی‌های فکری و سیاسی و نیز اجرای مساوی قانون برای همه شهروندان بدون هیچگونه استثنایی تاکید کرد.

ایشان در پایان اظهار داشتند که عراق علاقه‌مند است تا روابط حسنه و متوازنی با همه کشورهای دوستدار صلح بر اساس منافع مشترک و بدون مداخله در امور داخلی یکدیگر و خدشه دار ساختن حاکمیت و استقلال آن، داشته باشد همچنین بغداد مخالف این امر است که کشور به پایگاهی برای آسیب رساندن به کشوری دیگر تبدیل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا