سیاسی

فالح الفیاض در سفر به عربستان، پیام بشار اسد را منتقل کرد

منابع سیاسی عراقی تاکید کردند که«فالح الفیاض»، رئیس حشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق، پیام‌هایی از «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه به عربستان منتقل کرده است.

میدل ایست نیوز:منابع سیاسی عراقی تاکید کردند که«فالح الفیاض»، رئیس حشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق، پیام‌هایی از «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه به عربستان منتقل کرده است.

به گزارش روزنامه العربی الجدید، برخی رسانه های نزدیک به حشدالشعبی امروز چهارشنبه به نقل از منبع عراقی آگاه اعلام کرد: «الفیاض در سفر به ریاض پیام‌هایی را از عراق و سوریه به عربستان منتقل کرده و این پیام‌ها با اطلاع «عادل عبدالمهدی»،نخست وزیر عراق صورت گرفته است.»

منبع مذکور افزود: «رئیس سازمان حشدالشعبی پیامی را از اسد به مقامات سعودی منتقل کرد که در آن خواستار راه حلی نهایی برای بحران سوریه شده بود. الفیاض همچنین در سفر به ریاض، با مقامات سعودی درباره روابط مشترک عربستان-عراق و اهمیت گسترش آن به بحث و تبادل نظر پرداخت. وی در این سفر نظر مثبت عربستان را برای تصدی وزارت کشور کسب کرده است.»

فالح الفیاض نامزد ائتلاف بناء برای تصدی وزارت کشور است که در بیست و یکم ماه گذشته به عربستان سفر کرد و با مقامات این کشور درخصوص مسائل مشترک به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی همچنین چند روز پیش از سفر به ریاض، به دمشق سفر کرد و پیام عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق را تسلیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه کرد و در مورد راهکارهای مبارزه با تروریسم به ویژه در منطقه مرزی مشترک دو کشور و نیز راه‌های بازگشت سوریه به منظومه عربی به گفت‌وگو پرداخت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا