سرخط خبرها

دیدار رئیس جمهوری عراق با وزیر دفاع فرانسه

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه که به عراق سفر کرده است، با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: برهم صالح، رئیس جمهوری عراق بر لزوم هم‌افزایی منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با کانون‌های تروریستی و خاستگاه‌های افراطی‌گری در کشورهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش شبکه الفرات، برهم صالح ضمن استقبال از فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه و هیئت همراه وی در کاخ السلام بغداد، اعلام کرد: عراق علاقه‌مند به برقراری روابط گسترده با فرانسه در همه زمینه‌‌هاست. این علاقه‌مندی به این دلیل است که دو کشور می‌توانند نقش تاثیرگذار و حائز اهمیتی در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کنند.

رئیس جمهوری عراق افزود: گسترش همکاری‌های مشترک با کشورهای اتحادیه اروپا اولویت عراق محسوب می‌شود، زیرا این کشور نقطه اتصال مهمی به حساب می‌آید که چند کشور را به اروپا متصل می‌کند.

رئیس‌جمهوری عراق همچنین نقش حیاتی فرانسه در ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم و حمایت پاریس از عراق در بیرون راندن تروریست‌های داعش و آزادسازی تمامی شهرهای کشور را ستود و بر اهمیت مشارکت فرانسه در تحکیم توانایی‌های نظامی عراق در سطح تسلیحاتی و آموزشی تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر دفاع فرانسه مجددا با اعلام حمایت از ثبات عراق و تحقق رشد اقتصادی و رفاه در این کشور، از آمادگی فرانسه برای پشتیبانی آموزشی و تجهیزاتی از نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

طرفین در این دیدار درخصوص تازه ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا