سرخط خبرها

معاون سابق نخست وزیر عراق: خروج آمریکا از سوریه با هدف تثبیت حضور نظامی در عراق است

«بهاء الاعرجی»، معاون سابق نخست وزیر عراق پیش‌بینی کرد که خروج ایالات متحده از سوریه با هدف تثبیت حضور نظامی در عراق به بهانه مبارزه با داعش است.

میدل ایست نیوز: «بهاء الاعرجی»، معاون سابق نخست وزیر عراق پیش‌بینی کرد که خروج ایالات متحده از سوریه با هدف تثبیت حضورش در عراق به بهانه مبارزه با داعش است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، الاعرجی در بیانیه‌ای عنوان داشت: عقب‌نشینی آمریکا از سوریه با هدف بهانه‌ تراشی برای اجرای طرح واشنگتن مبنی بر تثبیت حضور خود در عراق است، به ویژه اینکه آغاز این عقب‌نشینی از شهر التنف سوریه واقع در مرزهای عراق و سوریه صورت گرفت که این امر به باقی مانده‌های داعش این اجازه را می‌دهد که برای ورود به خاک عراق دست به کار شوند.

الاعرجی ادامه داد: ایالات متحده با این اقدام مدعی خواهد شد که ماندنش در آنجا با هدف مقابله و پایان دادن به حضور داعش است و توجیهی برای افزایش نیروهایش و نگه داشتن آنها در عراق خواهد داشت.

پیشتر «محمد کریم»، از نمایندگان پارلمان عراق و عضو ائتلاف بناء نسبت به تلاش‌های آمریکا برای گسترش فعالیت گروه‌های نقشبندیه و حراس الدین و باقی مانده‌های حزب منحل شده بعث در دو استان الانبار و صلاح الدین هشدار داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا