سرخط خبرها

نماینده پارلمان عراق از رقابت 7 شخصیت برای تصدی وزارت کشور خبر داد

«محمد البلداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح از اقدام جدید «فالح الفیاض»، نامزد پیشنهادی وزارت کشور خبر داد. وی همچنین از مطرح شدن 7 نامزد جدید به جای وی خبر داد.

میدل ایست نیوز:«محمد البلداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح امروز شنبه از اقدام جدید «فالح الفیاض»، نامزد پیشنهادی وزارت کشور خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که اسامی 7 نامزد جدید به جای وی مطرح است.

البلداوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «فالح الفیاض خود را از اینکه مانعی بر سر راه تکمیل کابینه باشد، دور ساخته ، وی با این اقدام خود این آزادی عمل را به سران ائتلاف الفتح داده است تا شخصیت مناسب‌تر را برای تصدی وزارت کشور نامزد کنند.»

وی افزود: «اسامی برخی افراد بررسی خواهد شد اما هم اکنون هیچ گونه توافقی بر سر شخص خاصی برای تصاحب وزارت کشور وجود ندارد.»

در همین رابطه، «غایب العمیری»، امروز شنبه اعلام کرد که نام فالح الفیاض، دیگر برای تصدی وزارت کشور در کابینه عادل عبدالمهدی مطرح نیست.

العمیری پیشتر در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید گفته بود: «پرونده فالح الفیاض و احتمال رقابت وی برای تصدی وزارت کشور در جلسات آتی پارلمان پایان یافته، همچنین پس از توافق با ائتلاف بنا و به ویژه با الفتح، دیگر اسم وی در میان نامزدهای پیشنهادی برای به عهده گرفتن وزارتخانه‌های خالی مطرح نیست زیرا حذف وی از میان وزرای پیشنهادی به سود عراق است و موجب کاهش اختلافات سیاسی می شود.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا