سرخط خبرها

یک منبع آگاه: در نشست سران «بناء» و «سائرون» موضوع نیروهای امریکایی اصلا مطرح نشد

یک منبع آگاه تأکید کرده که در این جلسه همه بحث بر سر انصراف از نامزدی «فالح الفیاض» برای وزارت کشور بوده است.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از یک منبع آگاه که در جلسه اخیر ائتلاف های «سائرون» و «بناء» حضور داشته خبر داد که موضوع اصلی این جلسه برطرف کردن اختلافات بر سر نامزد وزارت کشور عراق بوده است.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که هر دو ائتلاف اعلام کردند که این نشست با هدف رسیدن به تصمیمی واحد درباره حضور نیروهای امریکایی در خاک عراق بوده است، اما واقعیت این است که در سه ساعت جلسه مطلقا به این موضوع پرداخته نشد.

به گفته این منبع که خود در جلسه حضور داشته، همه بحث سران دو ائتلاف درباره توافق بر سر کنار گذاشتن «فالح الفیاض» از وزارت کشور و تعیین جانشین برای او بوده است.

این منبع افزوده که تشکیل کمیته ای از سوی ائتلاف فتح برای پیگیری تکمیل کابینه عراق به آن معناست که موضوع واگذاری وزارت کشور به فالح الفیاض منتفی شده است.

بر اساس این گزارش، الفیاض پس از اطلاع از تشکیل کمیته مزبور مخالفت خود را با آن ابراز کرده و احتمالا در روزهای آینده شاهد اختلافاتی درون ائتلاف فتح در این باره باشیم.

سران ائتلاف های بناء به ریاست «هادی العامری» و «سائرون» وابسته به مقتدی صدر هفته گذشته دومین نشست مشترک خود را برگزار کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا