سرخط خبرها

ابراز نگرانی امریکا از نقش رو به افزایش حزب الله در دولت لبنان

سفیر امریکا در لبنان گفت که در این باره به صراحت با نخست وزیر لبنان صحبت کرده است.

میدل ایست نیوز: سفارت ایالات متحده در لبنان خبر داد که سفیر امریکا در بیروت در دیدار با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان نسبت به نقش رو به افزایش حزب الله لبنان در دولت لبنان ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش رویترز، بر اساس اطلاعیه رسمی سفارت امریکا در لبنان، «الیزابت ریچارد» پس از دیدار با الحریری گفته که «به صراحت تمام» درباره نگرانی ایالات متحده از نقش رو به افزایش «شبه نظامیانی که سلاحشان تابع سلطه حکومت نیست» سخن گفته است.

ریچارد بی آنکه اسمی از حزب الله بیاورد تأکید کرده که «این گروه تصمیم های امنیتی مستقل از دولت لبنان می گیرد و این تصمیمات «برای دیگر کشورها» خطرناک است.

او افزود که حزب الله همواره سیاست بی طرفانه دولت لبنان را نقض کرده و دست کم در سه کشور منطقه وارد درگیری های نظامی شده است.

در دولت جدید لبنان سه وزارتخانه به حزب الله واگذار شده است. تاکنون حزب الله لبنان این تعداد وزارتخانه را در اختیار نداشته است.

یکی از وزارتخانه هایی که در اختیار حزب الله قرار گرفته وزارت بهداشت است که به لحاظ اختصاصات بودجه در رتبه چهارم قرار دارد.

کابینه جدید لبنان سی وزارتخانه دارد.

ایالات متحده از سال 2005 تا کنون 2.3 میلیارد دلار به تقویت ارتش لبنان به عنوان «تنها مدافع مشروع» کشور کمک کرده است.

سفیر امریکا تأکید کرد که کمک های امریکا به لبنان در عرصه های توسعه و انسانی و امنیتی در سال گذشته به رقم بی سابقته 825 میلیون دلار رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا