سیاسی

ایاد علاوی: امریکا و ایران، اراده ملت عراق را در سال 2010 میلادی نادیده گرفتند!

«ایاد علاوی»، رهبر ائتلاف الوطنیه عراق تاکید کرد که در سال 2010 میلادی شاهد نادیده گرفته شدن ارده ملت عراق از سوی امریکا و ایران بودیم.

میدل ایست نیوز:«ایاد علاوی»، رهبر ائتلاف الوطنیه عراق امروز یکشنبه تاکید کرد که در سال 2010 میلادی شاهد نادیده گرفته شدن ارده ملت عراق از سوی امریکا و ایران بودیم.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، علاوی در کنفرانس اعلام آغاز به کار تشکل”المنبر الوطنی” با شعار “اصلاح ساختار سیاسی و ایجاد نهادهای پاک و عاری از فساد” در بغداد گفت: «ما مخالف پیوستن احزاب سیاسی به تشکل المنبر الوطنی هستیم اما از انضمام شخصیت‌هایی که تمثیلگر حزب، فراکسیون، طائفه و عشیره خود نیستند، استقبال می کنیم. این تشکل همچنین بر اهمیت بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، تاکید دارد.»

علاوی افزود: «در سال 2010 میلادی، اراده ملت عراق توسط ایالات متحده امیرکا و ایران نادیده گرفته شد.»

وی گفت: «اقدامات ما به بیانگر اراده‌ای جدی برای تغییر و اصلاح اوضاع سیاسی کشور به شکل مسالمت آمیز است.»

رهبر ائتلاف الوطنیه در پایان تصریح کرد: «ناکامی مستمر در شکل‌دهی دولتی با ساز و کار شفاف موجب گسترش فساد، وضعیت بد خدمات رسانی، ضعف نهادهای امنیتی، ناامنی، سهمیه‌بندی سیاسی و نیز وخامت وضعیت مالی و اقتصادی شد.»

وی در پایان نسبت به ظهور نسل سوم تروریسم پس از القاعده و داعش هشدار داد و افزود: «نسل سوم تروریست‌ها از گذشته خطرناک تر خواهند بود و موجب ویرانی و خرابی گسترده ای در همه منطقه عربی خواهد شد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا