سرخط خبرها

پس از بریتانیا، فرانسه هم خواستار انعطاف آلمان در فروش سلاح شد

وزیر اقتصاد فرانسه تأکید کرد که سیاست آلمان در صادرات سلاح بسیار سختگیرانه است.

میدل ایست نیوز: «برونو لومیر» وزیر اقتصاد فرانسه از آلمان خواست که موضع خود درباره صادرات سلاح را نرم کند و افزود که سیاست آلمان در این زمینه بیش از حد سختگیرانه است.

او که با یک روزنامه آلمانی مصاحبه می کرد، گفت که تولید اسلحه و افزایش همکاری های فرانسه و آلمان در این باره اگر به صادرات نینجامد فایده ای نخواهد داشت.

لومیر تأکید کرد که فرانسه نیز شرط هایی بسیار سختگیرانه برای صادرات سلاح تعیین کرده و به آنها پایبند است، اما شرط های آلمان فراتر از اینهاست و باید در این باره نرمش نشان دهد.

وزیر اقتصاد فرانسه تأکید کرد که اگر این دو کشور در پی حمایت از مردم خود هستند به ابزارهای دفاعی و ارتشی قوی و از نظر اقتصادی به سرمایه گذاری و حمایت از این صنعت نیاز دارند.

فرانسه و آلمان بر پروژه های مشترک تولید تانک در چارچوب پروژه موسوم به «نظام رزمی زمینی» و نیز «نظام آینده رزمی هوایی» که شامل ساخت هواپیمای جنگی و موشک کروز و پهپاد می شود با یکدیگر همکاری می کنند.

پیش از این انگلستان نیز که با آلمان در تولید سلاح همکاری می کند از سیاست آلمان در تحریم صادرات سلاح به عربستان سعودی انتقاد کرد و این تحریم را باعث ناممکن شدن عمل بریتانیا به تعهداتش در فروش سلاح به عربستان دانست.

اظهاراتی که سخنگوی وزارت خارجه آلمان به آن واکنش نشان داد و تأکید کرد که فروش سلاح بیشتر به عربستان سعودی هیچ توجیهی ندارد.

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا