سیاسی

نخست وزیر عراق در دیدار با عراقچی: تقویت روابط عراق و ایران به سود منطقه است

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق در دفتر کار خود در بغداد، از «عباس عراقچی»، معاون وزیر امور خارجه ایران استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه در دفتر کار خود در بغداد، از «عباس عراقچی»، معاون وزیر امور خارجه ایران استقبال کرد.

هدف از این سفر که «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد، وی را همراهی می کرد، بسترسازی برای سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ایران به عراق است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، دفتر نهاد نخست وزیری عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «موضوعاتی همچون گسترش روابط فیمابین، توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی، مسائل مربوط به آب، مرزها و روادید و همچنین تمایل مشترک دو طرف برای دست یافتن به یادداشت تفاهمی روشن برای محقق ساختن منافع طرفین به شکل عادلانه، از جمله محورهای مورد بحث عبدالمهدی و عراقچی، در این دیدار بود.»

نخست وزیر عراق ضمن استقبال از گسترش روابط عراق و ایران که به سود دو کشور و منطقه است، ابراز امیدواری کرد که این دیدارها و سفرهای متقابل منجر به ایجاد تحول در روابط دوجانبه و حل و فصل مسائل حل نشده و در صدر آن حفظ حقوق عراق از آبهای منطقه ای و تلاش جدی برای محقق ساختن منافع دو کشور در همه زمینه‌ها شود.

عبدالمهدی همچنین بر آمادگی عراق برای ایجاد منطقه مشترک با ایران همانند منطقه صنعتی عراق با اردن تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران ضمن ابلاغ درود و سلام مقامات این کشور به عبدالمهدی، ابراز امیدواری کرد که سفر «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران به عراق موجب تقویت روابط و گسترش همکاری اقتصادی و بازرگانی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا