سیاسی

نماینده ائتلاف سائرون: دو ائتلاف الفتح و سائرون در پی انحلال و یا به حالت تعلیق در آوردن شوراهای استانداری هستند

«ریاض المسعودی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون تاکید کرد که دو ائتلاف الفتح و سائرون در پی انحلال شوراهای استانداری و یا به تعلیق در آوردن فعالیت آنها تا زمان برگزاری انتخاب هستند.

میدل ایست نیوز: «ریاض المسعودی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون امروز دوشنبه تاکید کرد که دو ائتلاف الفتح و سائرون در پی انحلال شوراهای استانداری و یا به تعلیق در آوردن فعالیت آنها تا زمان برگزاری انتخاب هستند. وی همچنین اعلام کرد که برای شفافیت آفرینی، رویکردی برای شمارش دستی و نیز الکترونیک آرا در انتخابات شوراهای استانداری وجود دارد.

المسعودی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد:«شوراهای استانداری به نقش نظارتی خود بر عملکرد استانداران عمل نمی کنند، به طوری که اختلافات واقعی میان شورای استانداری و استاندار وجود دارد، در بسیاری از استان‌ها، استاندار دارای ثروت و قدرت است و بدین ترتیب وجود شوراهای استانداری هیچ سودی در پی ندارد.»

وی افزود:«حضور دو ائتلاف الفتح و سائرون در شوراهای استانداری در بهترین حالت به بیش از 25درصد نمی رسد، مابقی به حزبی تعلق دارد که کشور را در سال‌های گذشته تحت مدیریت داشت. دو ائتلاف مذکور معتقدند که فعالیت شوراهای استانداری تا زمان برگزاری انتخابات محلی به حالت تعلیق در آید یا اینکه منحل شود.»

المسعودی در پایان گفت:«شوراهای استانداری را نمی توان به صورت نهایی منحل کرد زیرا باید عملکرد استاندار را ارزیابی کنند، و شخص استاندار از دل شورای استانداری انتخاب می شود. اگر این شوراها منحل شوند این وظیفه نخست وزیر است که استاندار را مشخص کند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا