سیاسی

انشعاب در «سازمان بدر»

«جریان ملی بدر» با صدور بیانیه ای شدید اللحن علیه «هادی العامری» انشعاب خود از سازمان بدر را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: «جریان ملی بدر» تشکلی تازه تأسیس در عراق متشکل از نیروهای جداشده از «سازمان بدر» اعلام موجودیت کرد.

این گروه در بیانیه ای که امروز منتشر کرده خود را جریانی سیاسی و مدنی برآمده از «اعماق توده های مؤمن به ارزش های ملی و شیوه سیاسی مستقل» خوانده که هدفش «اصلاح وضعیت سیاسی و اجتماعی اسفناکی که عراق از سال 2003 بدان دچار شده» است.

در این بیانیه تأکید شده که تحرکات عقیم سیاسی در این مدت باعث ویرانی و فساد و نابودی زیرساخت ها و بدتر شدن وضعیت ارزش های عراق شده چندان که عراق در چنگ اراده های کشورهای منطقه انداخته است.

این بیانیه «همه تشکل های سیاسی را متهم کرده که با پیش گرفتن سیاستی برآمده از «ذهنیت های مبتنی بر نژادپرستی و طایفه گرایی و منافع بتی که در رأس حزب نشسته و گروهی که به خدمت پروژه های بیگانه در آمده اند و کارایی آنها فقط ایجاد بحران های پی در پی است» به عراق و ملت عراق آسیب زده اند.

این جریان تازه تأسیس تأکید کرده که یکی از اهداف آن تحول دموکراتیک و «اصلاح واقعیت های سازمانی و سیاسی عقب مانده در سازمان بدر است، زیرا سران کنونی این سازمان در حفظ میراث شهدا و منافع میهن شکست خورده اند و نه فقط آمال ملت عراق که حتی آمال خود سازمان بدر را هم عملی نساخته اند».

«جریان ملی بدر» تأکید کرده که برای برکناری و برخورد با سران کنونی سازمان بدر که «دست در دست قاتلان ملت عراق و تروریست ها و توطئه گران نهاده و منافعش با منافعشان دشمنان عراق یکی شده» تلاش می کند.

در این بیانیه آمده که سازمان بدر «به روش مستبدانه قبیله ای اداره می شود که نه شورا در آن معنا دارد نه انتخاب و این وضعیت به روشنی خلاف قانون احزاب در عراق است».

این گروه جداشده از سازمان بدر، سران بدر را «مشتی افراد که دغدغه شان قدرت و سود مالی است» خوانده است و تأکید کرده که «جریان ملی بدر» جریانی است که با تحکم قدرت های بیگانه در عراق کاملا مخالف است و اجازه نمی دهد که منافع سیاسی احزاب در سرسپردگی به اراده های منطقه ای و بین المللی باشد و عراق را به میدان تصفیه حساب های خارجی تبدیل کند.

در این بیانیه تأکید شده که «جریان ملی بدر» صدای ملتی است که با هرگونه دخالت خارجی که خلاف استقلال و حاکمیت عراق باشد مخالف اند.

ریاست سازمان بدر بر عهده «هادی العامری» است و پیش از این نیز برخی اعضای این سازمان از عملکرد وی انتقاداتی کرده و حتی با تجمعی خواستار برکناری وی شده بودند.

یکی از انتقادات جدی به عملکرد العامری در عراق ائتلاف وی با «خمیس الخنجر» کارپرداز حزب بعث پس از انتخابات اخیر عراق بود.

هنوز دانسته نیست که اعضای این گروه منشعب از بدر چه کسانی هستند، اما در صفحه فیس بوک منسب به این گروه از «کریم النوری» که پیشتر سخنگوی رسمی ائتلاف فتح و از سخنگویان نیروهای حشد الشعبی بود به عنوان یکی از سران این جریان یاد شده است.

منبع
تسریبات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا