سرخط خبرها

دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با وزیر تجارت عراق

محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به عراق سفر کرده است، با محمد هاشم العانی، وزیر تجارت عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به عراق سفر کرده است، با محمد هاشم العانی، وزیر تجارت عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار درمورد فعال‌سازی روابط اقتصادی، تجاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و دیگر مناطق عراق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر تجارت عراق بر اهمیت گسترش و فعال‌سازی روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد زمینه‌های جدید که در ارتقای سطح روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی تاثیرگذار است، تاکید کرد.

العانی در ادامه با تاکید بر اهمیت تبادل تجربیات میان بازرگانان دو کشور و ورود به پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و نیز بهره جستن از فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در همه مناطق عراق، به ایجاد نگرشی جدید که با تحولات اقتصادی و سیاسی و نقش محوری این کشور در سطح منطقه و جهان همخوانی داشته باشد، اشاره کرد و افزود: عراق در چارچوب برنامه‌های اعلامی دولت عبدالمهدی و تایید پارلمان این کشور علاقه‌مند به برقراری روابط با همه کشورهاست.

از سویی دیگر اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اهمیت تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری با عراق و ایجاد منطقه آزاد میان دو کشور به منظور مبادلات تجاری تاثیرگذار در همکاری‌های مشترک فیمابین، به اهمیت ورود به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد این کشور اشاره کرد و افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی وجود دارد که امکان مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروسه بازسازی مناطق آزاد شده عراق از چنگال تروریسم را فراهم می آورد.

اختری در ادامه از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای همکاری با شرکت‌های وابسته به وزارت تجارت عراق به ویژه شرکت دولتی تجارت مصالح ساختمانی برای تجهیز مواد مورد نیاز در فرایند بازسازی این کشور خبر داد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان از سفر هفته آینده محمد العانی، وزیر تجارت عراق به تهران و دیدار با همتای ایرانی خود برای تبادل نظر و همچنین آمادگی برای سفر آتی رئیس جمهور ایران به عراق استقبال کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا