سیاسی

فریدمن: سیاست دولت امریکا در قبال عربستان با پیغام های «واتس اپ» تعیین می شود

«توماس فریدمن» تأکید کرد که «ترامپ» درباره مناسبات قدرت در عربستان چیزی نمی داند.

میدل ایست نیوز: «توماس فریدمن»، کارشناس برجسته جهان عرب در روزنامه «نیویورک تایمز» روابط امریکا و عربستان را برآمده از روابط «واتس آپی» میان «محمد بن سلمان» و «جارد کوشنر» خواند.

او در مصاحبه با «فرید زکریا» برای شبکه سی ان ان که قرار است فردا (یکشنبه) از این شبکه پخش شود به روابط عربستان و امریکا و تلاش های کنگره امریکا برای بازنگری در این روابط اشاره کرد.

فریدمن در این مصاحبه تأکید کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا سفیری در عربستان نداشته و از سازوکار قدرت دینی نه فقط در عربستان بلکه سرتاسر منطقه خاورمیانه بی خبر است… سیاست امریکا در قبال عربستان در پیغام های «واتس اپی» جارد کوشنر و محمد بن سلمان تعیین می شود».

فریدمن که چند کتاب درباره مسائل خاورمیانه نوشته است، در این مصاحبه افزود: کوشنر هم چیزی از سازوکار قدرت داخلی در عربستان نمی داند ضمن اینکه نمی داند «با این جوان» (یعنی ولیعهد عربستان) چگونه رفتار کند.

روابط کوشنر و محمد بن سلمان که گفته می شود روابط بسیار نزدیکی است همیشه در رسانه های امریکا مایه بحث بوده است.

جارد کوشنر هم اکنون به منطقه خاورمیانه سفر کرده تا درباره جزئیات طرح امریکا برای صلح میان فلسطین و اسرائیل، موسوم به «معامله قرن» با کشورهای عربی مشورت کند.

منابع آگاه به رویترز خبر دادند که مذاکرات کوشنر با مقامات خلیج دستاورد چندانی نداشته و او نتوانسته است که آنان را به حمایت از این طرح متقاعد کند.

کوشنر در این سفر به عربستان و امارات و قطر و ترکیه سفر کرده است.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا