سرخط خبرها

اتحادیه پارلمان‌های عربی با مشارکت سوریه در اردن آغاز به کرد

بیست و نهمین نشست دوره‌ای اتحادیه پارلمان‌های عربی امروز یکشنبه در امان، پایتخت اردن با شعار "بیت المقدس پایتخت ابدی کشور فلسطین" آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: بیست و نهمین نشست دوره‌ای اتحادیه پارلمان‌های عربی امروز یکشنبه در امان، پایتخت اردن با شعار “بیت المقدس پایتخت ابدی کشور فلسطین” با مشارکت «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، روسای 16 پارلمان عربی و نمایندگان دیگر کشورهای عربی در بیست و نهمین نشست دوره‌ای اتحادیه پارلمان‌های عربی که دو روز به طول خواهد انجامید، شرکت کرده اند.

«علی عبدالعال»، رئیس پارلمان مصر و رئیس اتحادیه پارلمان‌های عربی در افتتاحیه کنفرانس به رسانه‌های اردنی گفت: «محور اصلی کنفرانس کنونی مساله فلسطین است.»

عبدالعال بر مخالفت اتحادیه پارلمان‌های عربی با اقدام دولت امریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل، تاکید دارد.

«حموده صباغ»، رئیس پارلمان سوریه نیز در راس هیئتی پارلمانی برای شرکت در این نشست راهی پایتخت اردن شده است، این در حالی است که سوریه هنوز اجازه شرکت در جلسات اتحادیه عرب را ندارد و کشورهای عربی درخصوص بازگشت این کشور به اتحادیه عرب دچار اختلاف‌نظر هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا