سیاسی

آماده باش «شانه به شانه» 20 هزار سرباز عراقی در مرز عراق و سوریه

یک منبع امنیتی خبر داده که این نیروها اجازه دارند که به هر کس که به مرز نزدیک شود درجا شلیک کنند.

میدل ایست نیوز: نیروهای عراقی در روستای مرزی قائم دیواری از آتش ساخته اند تا راه را بر هر تروریست داعشی که با پایان کار در باغوز بخواهد وارد عراق شود ببندند.

20 هزار سرباز عراقی از ارتش و حشد الشعبی و حشد عشایری در کنار همه امکانات امنیتی و دیده بانی عراق این عملیات را اجرا می کنند.

یک منبع امنیتی نزدیک به مرز که نخواسته نامش فاش شود گفته که نیروهای عراقی «شانه به شانه طول مرز عراق و سوریه را زیر نظر دارند و سه روز است که موقعیت خود را ترک نکرده اند».

این در حالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه  عملیات نهایی خود برای پایان دادن به کار داعش در آخرین لانه اش را آغاز کرده اند.

داعش که 5 سال قبل زمین های گسترده ای به اندازه مساحت کشور انگلستان را در خاک عراق و سوریه در کنترل گرفته بود، امروز در منطقه ای به مساحت نیم کیلومتر مربع در روستای باغوز در حومه دیرالزور محاصره شده است.

با شدت گرفتن درگیری ها، فرماندهان نظامی عراق نقاط دیده بانی خود را در مرز تقویت کرده اند تا هیچ گونه فراری داعشی نتواند از مرز عبور کند.

به گفته این منبع نیروهای عراقی اجازه دارند که به هرکس که به مرز نزدیک شود فورا شلیک کنند.

این منبع افزود که در ساعت 11 شب شنبه 3 تن به سمت مرز آمدند و در 700 متری مرز عراق درجا کشته شدند.

«دیده بان حقوق بشر سوریه» پیشتر اعلام کرده بود که تاکنون 5 هزار ستیزه جوی داعش را دستگیر کرده اند.

کارشناسان نظامی پیش از این برآورد کرده بودند که 90 درصد خطرات امنیتی که میان سال های 2005-2011 در عراق رخ داد از سوریه آمده بود که میان سال های 2014-2017 به 65 درصد رسید.

مقامات محلی در شهر قائم از آغاز ساخت دیواره ای مرزی به طول 10 کیلومتر در مرز عراق و سوریه خبر داده بود.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا