سیاسی

رئیس جمهور عراق: بغداد به پایگاه نظامی هیچ کشوری تبدیل نخواهد شد

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه در نشست "انجمن سلیمانیه" تاکید کرد که پایبندی به قانون اساسی و مبانی ملی، ضامن وحدت و یکپارچگی عراق است.

میدل ایست نیوز:«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه در نشست “انجمن سلیمانیه” تاکید کرد که پایبندی به قانون اساسی و مبانی ملی، ضامن وحدت و یکپارچگی عراق است.

به گزارش شبکه الفرات، صالح گفت:«ویژگی‌های نهفته جامعه عراق مایه غنای کشور است و به هیچ عنوان عامل جدایی و انفکاک آن به شمار نمی رود. همه شاخص‌های سیاسی نشانگر تکمیل کابینه دولت طی روزهای آتی است.»

وی افزود:«فساد مشکل بزرگی در عراق محسوب می شود، این فساد منجر به شکل‌گیری دولت پنهانی شده است که مانع از فعالیت نهادهای دولتی و اعمال حاکمیت قانون می شود.»

رئیس جمهور عراق در ادامه تاکید کرد که اگر نتوانیم فساد را ریشه کن سازیم یقینا نمی توانیم به خشونت و بحران موجود در عراق پایان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عراق در پی نزدیک‌سازی دیدگاه همه طرف‌ها با توجه به عمق عربی این کشور است، افزود:« بغداد در آستانه تحولات اقتصادی بزرگی قرار دارد که از دل بحران‌ها سر بر خواهد آورد.»

برهم صالح با بیان اینکه نابود سازی تروریسم نه فقط با ابزار نظامی بلکه با همکاری و حمایت همه طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی میسر است، عنوان داشت:«عراق به پایگاه نظامی هیچ کشوری تبدیل نخواهد شد و باید به حاکمیت همه کشورها احترام گذاشت.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا