سرخط خبرها

افشای جزئیاتی از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت درباره «معامله قرن»

«جیسون گرینبلات» تأکید کرد که طرح امریکا با عنوان «معامله قرن» جزئیات بسیاری دارد.

میدل ایست نیوز: «جیسون گرینبلات» مشاور رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، تأکید کرد که طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل که «معامله قرن» نام گرفته طرحی با جزئیات بسیار خواهد بود.

به گزارش «فرانس پرس» در نشستی که روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل متحد پشت درهای بسته برگزار شد، گرینبلات درباره این طرح تأکید کرد که با جزئیات بسیار خواهد بود.

«منصور العتیبی» نماینده کویت در این نشست پس از پایان نشست به دیپلمات ها گفت که گرینبلات هیچ بخشی از جزئیات این طرح را فاش نکرد و کویت درباره اینکه این طرح چه مواردی را باید شامل شود نظر خود را گفته است.

به گفته منابع آگاه، گرینبلات در این نشست تأکید کرده که جزئیات طرح پیش از انتخابات پیش روی اسرائیل در 9 آوریل آینده و تشکیل هیئت وزیران جدید در اسرائیل علنی نخواهد شد.

او افزوده که این طرح هم در ابعاد سیاسی و هم اقتصادی جزئیات بسیاری دارد و امریکا «متوجه مطالبات فلسطینیان و اسرائیلی ها در این باره هست و آنها را در نظر می گیرد».

یک منبع دیپلماتیک دیگر نیز خبر داد که گرینبلات تأکید کرده که «وقتی از برنامه ما پرده برداری شود نمی خواهیم به صورت یکجانبه آن را اجرایی کنیم و نقشی برای سازمان ملل و کمیته چهارجانبه (امریکا، روسیه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل) در نظر گرفته ایم».

نمایندگان کویت و اندونزی و چین در این نشست بابت بی اطلاعی از جزئیاتی که بتوان بر سر آنها بحث کرد ابراز تأسف کرده اند.

نماینده کویت در این نشست خطاب به امریکایی ها گفته: «شما از اینکه فلسطینی ها نمی خواهند با شما ملاقات کنند ابراز تأسف می کنید، اما تصمیم درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و کاهش کمک ها به آنان کمکی به وضعیت نمی کند».

فلسطین در سال 2017 پس از آنکه ترامپ اعلام کرد بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد همه روابط خود با امریکا را قطع کرد.

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا