سیاسی

رئیس جمهور عراق: عناصر داعشی در صورت محاکمه در عراق با حکم اعدام مواجه خواهند شد

رئیس جمهور عراق اعلام کرد که ستیزه‌جویان داعشی خارجی که در عراق مورد محاکمه قرار می گیرند، احتمال صادر شدن حکم اعدام در حق آنها وجود دارد.

میدل ایست نیوز:«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق اعلام کرد که ستیزه‌جویان داعشی خارجی که در عراق مورد محاکمه قرار می گیرند، احتمال صادر شدن حکم اعدام در حق آنها وجود دارد.

به گزارش شبکه الفرات، رئیس جمهور عراق در مصاحبه با روزنامه دِ نشنال ( The national ) تصریح کرد:«ستیزه‌جویان داعشی بر اساس قوانین عراق محاکمه خواهند شد و در صورت محکومیت، چه بسا با احکام اعدام رو به رو خواهند شد.»

این اظهارت برهم صالح، نخستین تاکید علنی بر اعدام عناصر خارجی عضو داعش در صورت محاکمه در عراق، به شمار می رود.

فرماندهی عملیات مشترک پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای دمکراتیک سوریه که مورد حمایت امریکا هستند، در ماه گذشته 280 عنصر داعشی عراقی و خارجی را به عراق تحویل داده اند.

پیش بینی می شود که نیروهای دمکراتیک سوریه بر اساس توافق‌نامه انتقال عناصر داعشی، 500 عنصر تحت بازداشت را در ادامه به عراق تحویل دهد.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق پیشتر اعلام کرده بود که بغداد یا در بازگرداندن عناصر غیر عراقی داعش به کشورشان کمک خواهد کرد و یا عناصری که دستشان به خون مردم این کشور آغشته است، مورد محاکمه قرار خواهد داد.

بر اساس قوانین عراقی، حکم این افراد، اعدام است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا