سیاسی

وزیر امور خارجه عراق خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

محمدعلی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق مجددا بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد.

میدل ایست نیوز:»محمدعلی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق امروز پنجشنبه مجددا بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد. وی همچنین عنوان داشت که کشورهای عربی مجددا حمایت خود را از عراق و کمک به این کشور در مساله آوارگان، پناهندگان و بازسازی شهرهای آزاد شده اعلام کردند.

الحکیم در گفت‌وگو با روزنامه “الصباح” تصریح داشت:«کشورهای عربی در نشست اخیر اتحادیه عرب، حمایت مجدد خود را از عراق و کمک به حل مساله آوارگان، پناهندگان و نیز بازسازی مناطق آسیب دیده و جنگ علیه داعش ابراز کردند.»

وی افزود:«کشورهای عربی درخصوص بازگرداندن منصب معاونت دبیرکلی اتحادیه عرب به عراق به اجماع رسیدند. قیس العزاوی، سفیر سابق بغداد در اتحادیه عرب برای تصدی این منصب از سوی عراق نامزد شده است. این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت بود.»

وزیر خارجه عراق درمورد مداخله ترکیه در امور داخلی عراق گفت:«همیشه بندی در این باره در تصمیمات اتحادیه عرب وجود دارد ولی ما آن را در این نشست نگنجاندیم چرا که در واقع این موضوع در تصمیمات اتحادیه وجود داشت.»

وی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصریح کرد:«ما همیشه خواستار بازگشت سوریه به عنوان عضو موسس به اتحادیه عرب هستیم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان با اشاره به اینکه عراق خواستار سرمایه‌گذاری همه کشورهای عربی و اسلامی در این کشور است، عنوان داشت:« عراق اکنون آماده سرمایه‌گذاری و توسعه است. و هیچ مانعی در مسیر مشارکت شرکت‌های عربی با تجریه در پروژه‌های بازسازی زیرساخت‌های عراق وجود ندارد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا