سیاسی

ظریف در کنفرانس خبری با حکیم: به توافقات خوبی برای موفقیت سفر روحانی رسیدیم

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که برای فراهم آوردن مقدمات سفر «حسن روحانی»، رئیس جمهور این کشور به بغداد سفر کرده است، با «محمد علی الحکیم»، همتای عراقی خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرد.

میدل ایست نیوز:«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که برای فراهم آوردن مقدمات سفر «حسن روحانی»، رئیس جمهور این کشور به بغداد سفر کرده است، با «محمد علی الحکیم»، همتای عراقی خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرد.

وزیر خارجه عراق در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که با همتای ایرانی خود درخصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، الحکیم تصریح کرد: «درمورد موضوعات متعددی با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم و یادداشت‌های تفاهم مختلفی برای امضای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران آماده خواهیم کرد.»

وی افزود: «در مورد اهمیت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و موضوعات مختلفی که در راستای منافع دو کشور است، با وزیر امور خارجه ایران به رایزنی پرداختیم.»

از سویی دیگر، محمد جواد ظریف بر تداوم تفاهمات با همتای عراقی خود درباره آماده‌سازی یادداشت‌های تفاهم برای امضای آن میان رئیس دو دولت ایران و عراق در سفر فردای روحانی به بغداد، تاکید کرد.

ظریف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد علی الحکیم عنوان داشت: «ما به حمایت از عراق در جنگ علیه تروریسم افتخار می کنیم.»

وی افزود:«ایران و عراق از امنیت منطقه حمایت می کنند و ما از وجود این همگرایی عمیق میان دو کشور خرسند هستیم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت:«درباره پرونده سوریه و لزوم یکپارچگی این کشور رایزنی کردیم، ما از نقش طبیعی عراق در این زمینه استقبال و از آن تشکر می کنیم.»

وی افزود: «مذاکرات بسیار خوبی در راستای آماده سازی مقدمات سفر رئیس جمهور به عراق انجام دادیم و به تفاهمات خوبی دست پیدا کردیم. همکاران ما در دو طرف به آماده‌سازی برخی از سندها پرداخته تا تصمیم نهایی در نشست آتی روحانی و عبدالمهدی اتخاذ شود.»

ظریف افزود: «دو طرف بر تفاهمات در زمینه‌های مختلف همچون حوزه پزشکی و تجارت تاکید دارند. ما امیدواریم این توافق‌نامه‌ها و گام‌های عملی به کمک به دو ملت برای ورود به مرحله بازسازی عراق پس از پیروزی درخشان این کشور در جنگ علیه تروریسم، منتهی شود.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا