سیاسی

تشکیل جلسه رایزنی مشترک میان ایران و عراق به ریاست عبدالمهدی و روحانی

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق از «حسن روحانی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق از «حسن روحانی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

دو طرف سپس ریاست جلسه رایزنی‌های مشترک میان دو کشور را عصر امروز با حضور وزرا و مقامات ایرانی و عراقی آغاز به کار کرده بود، به عهده گرفتند.

به گزارش شبکه الفرات، عبدالمهدی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی، ابراز امیدواری کرد این سفر موجب گسترش روابط دو کشور همسایه در همه زمینه‌ها و تقویت امنیت، ثبات و شکوفایی برای همه ملت‌های منطقه شود.

وی افزود:«در جلسه رایزنی درمورد تداوم همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و تقویت تلاش‌های امنیتی رایزنی شد و طرفین به تبادل نظر درخصوص موضوعاتی چون همکاری در حوزه اقتصادی، تجاری و بسیاری ار پرونده‌های مشترک و در صدر آنها موضوع نفت، کشاورزی، بازسازی، سرمایه‌گذاری، بهداشت، حمل و نقل، ایجاد مناطق صنعتی و گذرگاه‌های مرزی پرداختند.»

در این جلسه از جانب ایران وزرای امور خارجه، کشور، صنعت و معدن، رئیس بانک مرکزی به همراه سفیر این کشور در بغداد و دیگر مقامات بلندپایه ایرانی حضور داشتند. در مقابل وزرای عراقی نفت، خارجه، بازسازی و اسکان، تجارت و معدن، حمل و نقل، رئیس بانک مرکزی عراق و همچنین سفیر این کشور در تهران در این جلسه شرکت داشتند.

رئیس جمهور ایران صبح امروز پس از ورود به بغداد پیش از دیدار با مقامات عراقی به زیارت مرقد کاظمین (ع) رفت و بعد از آن مورد استقبال رسمی «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق قرار گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا