سرخط خبرهاسیاسی

نماینده پارلمان عراق: رفت‌وآمد کشورهای عربی به بغداد بنا به توصیه امریکا و با هدف ضربه به منافع ایران صورت گرفت

«ظافر العانی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف "القرار العراقی" این کشور اعلام کرد که همگرایی ایجاد شده میان کشورهای عربی و عراق در نتیجه توصیه ایالات متحده امریکا به این کشورها بوده است.

میدل ایست نیوز:«ظافر العانی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف “القرار العراقی” این کشور اعلام کرد که همگرایی ایجاد شده میان کشورهای عربی و عراق در نتیجه توصیه ایالات متحده امریکا به این کشورها بوده است. وی همچنین معتقد است که این امر را به نوعی می توان جنگ نیابتی نامید.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، العانی در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: «برخی از کشورهای عربی بنا به توصیه امریکا به عراق آمدند و خود را به عنوان جایگزین ایران در تامین برق و گاز مورد نیاز این کشور مطرح ساختند.»

وی با بیان اینکه ایالات متحده امریکا در منازعه خود با ایران از ابزارهای داخلی و منطقه‌ای بهره می جوید، عنوان داشت:«به دلیل تحریم‌های اعمالی علیه ایران و ناتوانی این کشور در تعامل با دلار، عراق خواستار معافیت تحریمی شد. این در حالی است که امریکا هرگونه تخفیف در اعمال تحریم‌ها علیه ایران را رد کرد. از همین رو واشنگتن همپیمانان خود را برای جایگزینی با ایران در امر صادرات، واردات و تعامل تجاری با عراق، راهی بغداد کرد.»

چندین کشور عربی و غیر عربی طی ماه‌های اخیر و پس از تشکیل دولت جدید عراق به ریاست عادل عبدالمهدی به بغداد سفر کرده و خواستار همکاری‌های بیشتر با این کشور در زمینه‌های مختلف شده اند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا