سرخط خبرها

14 داعشی فرانسوی به ارتکاب جنایت در خاک عراق اعتراف کردند

بازجویی از 14 داعشی فرانسوی که تحویل عراق داده شده اند از هفته گذشته آغاز شده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع قضایی در عراق خبر داد که 14 تروریست داعشی فرانسوی به انجام رفتارهای خشونت آمیز در خاک عراق اعتراف کرده اند و این اعترافات به دستگاه قضایی عراق اجازه می دهد که آنان را محاکمه کند.

عراق بیش از سه هفته پیش حدود 500 تروریست داعشی را از «نیروهای دموکراتیک سوریه» تحویل گرفت که چند تن از آنها تابعیت غیر عراقی داشتند.

یک قاضی عراقی به «العربی الجدید» گفت که بازجویی از این 14 فرانسوی هفته گذشته در چارچوب های قانونی آغاز شده و آنها به اجرای عملیات خشونت آمیز در چند منطقه عراق ازجمله موصل و صلاح الدین اعتراف کرده اند.

این منبع عراق تأکید کرد که این اعترافات به صورت رسمی ثبت و صورت جلسه شده و در دادگاه بر اساس آن اقامه دعوا خواهد شد.

او تأکید کرده که دستگاه قضایی عراق حق صدور احکام علیه این تروریست ها را دارد و همه احتمالات براساس ادله موجود درباره حکم آنان مطرح است.

این منبع افزود که هیچ تفاهم و هماهنگی ای میان دستگاه قضایی عراق و کشور فرانسه درباره این تروریست ها وجود ندارد و دستگاه قضایی عراق در چارچوب حقوقی خودش در این باره حکم صادر می کند.

رسانه های محلی عراق نیز از وکیل تسخیری این 14 فرانسوی نقل کرده اند که به گفته وی متهمان این اعترافات را تأیید و امضا کرده اند و سیاهه اتهامات آنها نشان می دهد که همگی حکم اعدام دریافت خواهند کرد.

«فاضل الصمیدعی» کارشناس حقوقی عراقی تأکید کرد که براساس قانون جزایی عراق، اگر متهم اعتراف به ارتکاب جرمی در خاک عراق بکند، دستگاه قضایی حق محاکمه و صدور حکم درباره وی را پیدا می کند.

پیش از این «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در کنفرانس مشترک خبری با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد که تروریست های فرانسوی در خاک عراق و براساس قوانین عراق محاکمه خواهند شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا