اقتصادیسرخط خبرها

130 شرکت عربستانی راه های توسعه صادرات به عراق را بررسی می کنند

شرکت های عربستانی فعال در عرصه مواد غذایی و مصالح ساختمانی در نشستی با شرکت های عراقی افزایش صادرات به عراق را بررسی می کنند.

میدل ایست نیوز: هیئت توسعه صادرات عربستان امروز در ریاض نشست هیئت بازرگانی مشترک عربستان ـ عراق را به مدت دو روز برگزار می کند.

به گزارش «الفرات نیوز» در این نشست بیش از 130 شرکت عربستانی فعال در عرصه ساختمانی و غذا و چند شرکت عراقی فرصت های صادرات کالاهای عربستانی به عراق را بررسی می کنند.

این نشست در چارچوب استراتژی هیئت عربستان برای افزایش صادرات غیر نفتی برگزار می شود و قرار است در آن نشست های تخصصی با حضور صادرکنندگان عربستانی و خریداران عراقی برگزار شود.

«صالح السلمی» دبیر کل هیئت توسعه صادرات عربستان تأکید کرد که برگزاری این نشست نشان دهنده سطح روابط دو کشور و تلاش های جدی عربستان برای توسعه آن به خصوص در عرصه بازرگانی و اقتصادی است.

او گفت که صادرات غیر نفتی عربستان به عراق در پنج سال گذشته به حدود 2.5 میلیارد دلار رسیده است و مواد غذایی در صدر فهرست صادرات عربستان به عراق با 165 میلیون دلار و سپس مصالح ساختمانی با 150 میلیون دلار بوده است.

هفته گذشته هیئتی اقتصادی به ریاست وزیر بازرگانی عربستان سعودی وارد بغداد شد و توسعه روابط اقتصادی دو کشور را با مقامات عراقی بررسی کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا