سرخط خبرها

حماس در انتظار پاسخ اسرائیل به شرط هایش برای توقف «اعتراضات مرزی»

یک عضو دفتر سیاسی حماس گفت که این گروه برای معیشت مردم فلسطین آماده نرمش نشان دادن است.

میدل ایست نیوز: «سهیل الهندی» عضو دفتر سیاسی حماس خبر داد که این گروه فلسطینی شرط های خود برای توقف «اعتراضات مرزی» با اسرائیل را به هیئت واسطه مصری ابلاغ کرده و منتظر پاسخ هیئت مصر در چند روز آینده است.

الهندی گفت که حماس در دیدار با هیئتی که اخیرا از مصر به غزه آمده بود مطالبات خود برای توقف اعتراضات مردمی در مرز غزه را با آنان در میان گذاشته و آنها پس از انتقال آن به اسرائیل تا چند روز دیگر به غزه بازخواهند گشت.

او گفت که حماس بر چند مطلب تأکید دارد که شامل توقف محاصره سیاسی و اقتصادی و اجتماعی غزه و افزایش مساحت منطقه مجاز برای صیادان غزه و کمک به فقرا و حل مسئله اشتغال و کارمندان و بحران برق می شود.

طرف مصری نیز در سفر خود مطالبات اسرائیلی ها را با حماس در میان گذاشت که شامل توقف استفاده از وسایل خطرناک در تظاهرات مردم غزه از جمله بادکنک های انفجاری و تنش های شبانه و دور ماندن از دیوار حائل میان غزه و اسرائیل است.

الهندی تأکید کرد که «تظاهرات بازگشت» ادامه خواهد یافت چون با یک اجماع ملی در فلسطین آغاز شده است «اما درباره نحوه اجرای آن باید تابع امور میدانی بود و هیئت عالی فلسطینی در این باره شکل گرفته که تصمیم می گیرد».

او افزود که گردان های فلسطینی در راستای تأمین معیشت مردم فلسطین نرمش بسیاری از خود نشان خواهند داد.

تظاهرات بازگشت از مارس 2018 با هدف شکستن محاصره غزه و بازگشت پناهجویان آغاز شده است. اسرائیل با این تظاهرات مسالمت آمیز با خشونت برخورد کرده که به کشته شدن ده ها فلسطینی انجامیده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا