سرخط خبرهاسیاسی

نماینده پارلمان عراق: رزمایش مشترک ایران، سوریه و عراق برای مقابله با اعمال نفوذ واشنگتن، ضروری است

«حنین قدو»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بناء اعلام کرد که برگزاری رزمایش سه جانبه میان عراق، سوریه و ایران در مزرها برای مقابله با اقدامات واشنگتن در اعمال نفوذ بر منطقه، امری ضروری به شمار می رود.

میدل ایست نیوز:«حنین قدو»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بناء اعلام کرد که برگزاری رزمایش سه جانبه میان عراق، سوریه و ایران در مزرها برای مقابله با اقدامات واشنگتن در اعمال نفوذ بر منطقه، امری ضروری به شمار می رود.

وی همچنین تاکید کرد که دولت عراق برای آگاهی از میزان آمادگی نیروهای امنیتی این کشور در کنترل مرزها بدون دخالت خارجی و اطلاع از شکاف‌های موجود در مرز این کشور با سوریه، مصمم به برگزاری این رزمایش‌هاست.

قدو در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد:«امنیت عراق با امنیت سوریه و ایران ارتباط مستقیم دارد و برگزاری رزمایش‌های مشترک، امنیت و ثبات را برای همه کشورهای منطقه به ارمغان خواهد آورد و به تحرکات تروریستی در منطقه پایان خواهد داد.»

وی افزود:«اجرای رزمایش‌های سه جانبه میان عراق، ایران و سوریه در مرزها، برای مقابله با اعمال نفوذ واشنگتن بر منطقه و جلوگیری از حمایت این کشور از گروه‌ تروریستی داعش، امری ضروری و مبرم به شمار می رود. در همین رابطه امریکا در تلاش است تا از پرونده داعش به عنوان اهرم فشاری برای باقی گذاشتن نیروهایش در عراق سوء استفاده کند.»

این نماینده پارلمان عراق در پایان گفت:« نشست رهبران طراز اول سیاسی کشور که به دعوت برهم صالح برگزار خواهد شد، موضع دولت عراق را در قبال باقی ماندن و یا اخراج کامل نیروهای امریکایی روشن خواهد کرد.»

دمشق، پایتخت سوریه امروز یکشنبه شاهد نشست سه جانبه روسای ستاد کل نیروهای مسلح سه کشور عراق، ایران و سوریه برای بررسی موضوع مبارزه با تروریسم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا