سیاسی

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق: بغداد به زودی گذرگاه‌های مرزی با سوریه را باز می کند

عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد که بغداد و دمشق تصمیم دارند گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه را طی روزهای آینده بازگشایی کنند.

میدل ایست نیوز: عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد که بغداد و دمشق تصمیم دارند گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه را طی روزهای آتی باز کنند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، این اظهارات رئیس ستاد مشترک عراق در کنفرانس خبری با سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و عبدالله ایوب، وزیر دفاع سوریه در دمشق مطرح گشت. این سه مقام پیش از این کنفرانس خبری نشست سه جانبه‌ای در دمشق داشتند.

الغانمی تاکید کرد: در مذاکرات امروز به بررسی مساله نوار مرزی میان عراق و سوریه که طول آن به ۶۱۵ کیلومتر می‌رسد، پرداختیم. امنیت مرزها مساله بسیار مهمی است و این امنیت به همت نیروهای امنیتی عراق و ارتش سوریه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای آتی، گذرگاه مرزی باز می‌شود و سفرها و تجارت میان دو کشور ادامه پیدا می‌کند. اقدامات ما در این خصوص در جریان است.

الغانمی با اشاره به هماهنگی گسترده میان نیروهای عراقی و سوری در راستای مبارزه با داعش، گفت که عراق به حملات خود به مواضع داعش در سوریه با هماهنگی با دولت سوریه و ارتش این کشور ادامه می‌دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق ادامه داد: امنیت سوریه و عراق جزء لاینفک یکدیگر هستند؛ چراکه سوریه و عراق عمق راهبردی یکدیگر به شمار می روند و هماهنگی میان دو کشور از طریق مرکز اطلاعاتی که شکل گرفته است، ادامه خواهد یافت.

عراق و سوریه سه گذرگاه مرزی مشترک با یکدیگر دارند که پس از اشغال مناطق توسط داعش، بسته شده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا