سیاسی

«عبدالمهدی»: کویت و عربستان تأمین رایگان برق عراق در تابستان را پیشنهاد داده اند

نخست وزیر عراق تأکید کرد که عراق تنها کشور منطقه است که با همه کشورهای دیگر روابط خوبی دارد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق خبر داد که کشورهای عربستان و کویت پیشنهاد تأمین رایگان برق عراق در تابستان آتی را به عراق داده اند.

او در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که عربستان و کویت به عراق پیشنهاد داده اند که در تابستان آینده به صورت رایگان به عراق برق برسانند.

عبدالمهدی تأکید کرد که همه کشورهای منطقه با یکدیگر اختلافاتی دارند اما عراق در این میان استثناست و تنها کشوری است که با همه کشورهای منطقه روابط دوستانه دارد.

او تأکید کرد که عراق امروز روابط خوبی با همه همسایگان خود دارد و این متناسب با همه تنوعات اجتماعی در کشور است که امتدادهای بیرونی دارد و افزود که حضور این همه مقامات کشورهای دیگر در بغداد نشان دهنده برداشت خوشبینانه آنان از وضعیت عراق است و این با تصورات بدبینانه و بدخواهانه ای که در کشور رواج دارد بسیار فاصله دارد.

نخست وزیر عراق افزود که توافقات عراق با کشورهای دیگر تکمیل کننده و کمک کننده یکدیگر است «وقتی روابط خوبی با ایران داشته باشیم با عربستان هم خواهیم داشت و وقتی روابطمان با عربستان خوب باشد با ترکیه هم روابط خوبی برقرار می کنیم».

او از همه رسانه های عراقی خواست که به این سیاست درهای باز عراق توجه کنند و گفت که کشورهای همسایه در مشکلات بزرگی که عراق با آنها مواجه است به دولت کمک می کنند.

عبدالمهدی همچنین گفت که از طرف بریتانیا و امریکا تأکیدات جدی درباره حمایت از عراق دریافت کرده است و افزود که دولت و نهادهای نظامی و امنیتی اوضاع مرزهای عراق و سوریه را به دقت زیر نظر دارند و در جریان آنچه در باغوز می گذرد هستند و احتمالا جنگ با داعش در باغوز در همین چند روزه نهایی می شود.

او ادامه داد که عراق می کوشد که روابط با همه کشورها به نفع همگان باشد و به کشوری تبدیل شود که نقشی مهم در جهان در عهده دارد و افزود که توجه کشورهای دیگر به عراق سرمایه بزرگی است که باید از آن به بهترین نحو بهره برداری شود.

منبع
بغداد الیومالفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا