سیاسی

عذرخواهی نخست وزیر عراق از ملت بابت سفر به قاهره

«عبدالمهدی» با صدور بیانیه ای تأکید کرد که هماهنگی های پیچیده این سفر چاره ای جز انجام آن برایش نگذاشته است.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای خطاب به ملت عراق از آنان بابت سفرش به قاهره عذرخواهی کرد.

او در این بیانیه که امروز منتشر شده با تأکید بر اینکه پیشتر تعهد داده بود که پیش از پایان لوازم ضروری اجرای برنامه دولتش سفر خارجی نداشته باشد گفت که تاکنون چند بار «سفر کاری مهمی» به قاهره به دعوت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را به تعویق انداخته است.

عبدالمهدی تأکید کرد که از دو ماه پیش هماهنگی های لازم برای دیداری سه جانبه میان وی و رئیس جمهور مصر و شاه اردن صورت گرفته و نوع این سفر و هدف اصلی آن که خدمت به عراق و مردم عراق و اهمیت دیدارهایی که قرار است انجام شود و دستاوردهای مهمی که برای میهن و منطقه خواهد داشت و با توجه به دشواری تعویق دوباره سفر به علت مقدمات پیچیده ای که برای آن تدارک دیده شده باعث می شود که چاره ای جز انجام این سفر نداشته باشد.

نخست وزیر عراق تأکید کرده که در شرایط کنونی کشور «به خصوص پس از حادثه غرق شدن کشتی در موصل عزیز و عزای عمومی سه روزه در کشور» ترک کشور برایش بسیار دشوار است، اما به پیگیری وضعیت استان نینوا ادامه خواهد داد و فردا به عراق بازخواهد گشت.

عادل عبدالمهدی امروز (شنبه) در رأس هیئتی بلندپایه برای شرکت در نشست سه جانبه با رئیس جمهور مصر و شاه اردن عازم قاهره شد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا