سیاسی

ابراز تمایل شیخ الازهر برای سفر به نجف اشرف در دیدار با عبدالمهدی

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در دیدار با شیخ الازهر مصر تاکید کرد که این کشور علیرغم همه دشواری‌هایی که با آن رو در روست در مسیر درست در حال حرکت است‌.

میدل ایست نیوز: عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق تاکید کرد که این کشور علیرغم همه دشواری‌هایی که با آن رو در روست در مسیر درست در حال حرکت است‌.

به گزارش شبکه الفرات، عبدالمهدی در دیدار با احمد الطیب، شیخ الازهر مصر تاکید کرد که عراق با یکپارچگی و وحدت ملت خود توانست گروه تروریستی داعش را از کشور بیرون براند و در این مسیر مرجعیت دینی نقش شایانی در حفظ صلح و یکپارچگی ملی ایفا کرد.

نخست وزیر عراق با تمجید از اعتدال‌گرایی و میانه‌روی علمای اسلام با همه مذاهب و طوایفش، تاکید کرد که دولت عراق تلاش می کند تا یکپارچگی موجود میان ملت عراق را تقویت کرده و با همه کشورهای عربی و منطقه رابطه برقرار کند همچنین دولت این کشور در پی مبارزه با فقر، جهل، عقب ماندگی و ارتقای وضعیت اقتصادی و بازسازی شهرهای آسیب دیده است.

از سویی دیگر، شیخ الازهر با ابراز علاقه‌مندی نسبت به سفر به عراق و شهر نجف اشرف، از پیشرفت و وحدت این کشور و پیروزی آن علیه تروریسم اظهار شادی کرد.

وی در پایان تاکید کرد که داشتن روابط عمیق مستلزم اتحاد دو کشور و کنار نهادن اختلافات است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا